Noutăți
Universitatea Spiru Haret anunță aprobarea finanțării PNRR pentru proiectului "DigiFormPedagog", un demers ambițios de formare și dezvoltare profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar de stat din România destinat îmbunătățirii competențelor digitale și de pedagogie digitală.
Proiectul se va desfășura pe durata anului școlar 2024-2025 și vizează formarea și dezvoltarea profesională continuă a 5.000 cadre didactice care activează în unitățile de învățământ preuniversitar din România, cu scopul de a integra metode digitale de predare- învățare- evaluare în acivitățile didactice desfășurate la clasă. Programul de formare și dezvoltare profesională continuă Pedagogie digitală adaptată ariilor curriculare care va fi acreditat de Ministerul Educației va acoperi toate cele șase categorii de competențe digitale prevăzute în Cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu).
Obiectiv general al proiectului
Proiectul "DigiFormPedagog" urmărește îmbunătățirea competențelor digitale și de pedagogie digitală ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar de stat, prin organizarea programului Pedagogie digitală adaptată ariilor curriculare pentru a facilita integrarea eficientă a tehnologiilor digitale în procesul de predare, învățare și evaluare, contribuind astfel la modernizarea și creșterea calității educației în România.
Grupul țintă
Proiectul "DigiFormPedagog" se adresează unui grup țintă format din 5.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar de stat din România, din nivelurile educaționale educație timpurie, primar, gimnazial și liceal, conform prevederilor Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
Din totalul grupului țintă:
- Minimum 1.750 (35%) vor fi cadre didactice din ciclul gimnazial și liceal, selectate și înregistrate cu prioritate.
- Minimum 2.100 (42%) vor fi cadre didactice din mediul rural și din alte zone defavorizate, unde accesul la resurse tehnologice a fost limitat, acestea fiind de asemenea selectate cu prioritate.
Aceste măsuri de prioritizare urmăresc să asigure o participare echilibrată și echitabilă a cadrelor didactice, contribuind astfel la reducerea disparităților digitale în educația preuniversitară din România.
Contextul și necesitatea proiectului
Pandemia COVID-19 a evidențiat necesitatea transformării digitale a sistemului de Educație din România. Proiectul "DigiFormPedagog" vine ca răspuns la nevoia acută de a crește nivelul de competențe digitale în rândul cadrelor didactice, facilitând o tranziție eficientă către noile metode de predare asistate de tehnologie. Astfel, proiectul contribuie la realizarea obiectivelor Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 15 - Educație.
Proiectul este implementat de Universitatea Spiru Haret, instituție de învățământ superior cu o experiență vastă în organizarea și desfășurarea de programe formare continuă, prin structurile sale specializate și o echipă de experți în pedagogie digitală și formare profesională.
Pentru mai multe informații despre proiectul "DigiFormPedagog" vă rugăm să vizitați site-ul oficial al proiectului digiformpedagog.spiruharet.ro